페이스북이 언론매체들을 제대로 인정하려 한다면 케이블tv 전송회사처럼 각 매체에 수수료를 지불해야 한다.언론매체들이 제공하는 뉴스와 컨텐츠 덕분에 페이스북은 가치를 분명히 높이고 있지만 매체들은 그런 서비스에 대한 충분한 보상을 받지 못하고 있다. 루퍼트 머독 뉴스코프 회장 2018년 1월22일.
If Facebook wants to recognize trusted publishers then it should pay those publishers a carriage fee similar to the model adopted by cable companies,The publishers are obviously enhancing the value and integrity of Facebook through their news and content but are not being adequately rewarded for those services. Rupert Murdoch the executive chairman of News Corp statement 22 Jan. 2018
2016년 대선은 페이스북으로 하여금 허위 사실을 유포하거나 정치판의 분열을 심화시킨 역할을 얼마나 했는지에 대한 가혹한 질문에 직면하게했다. 사미드 차크라바티 페이스북 매니저의 자기 고백.워싱턴포스트 2018년 1월 22일자.
The 2016 presidential election has forced Facebook to confront harsh questions about the role it has played in spread
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